Leverans & Returer
-
Leveransvillkor
Din order packas och skickas nästkommande arbetsdag med DHL alternativt PostNord. Leveranstiden är 3-7 arbetsdagar inom Sverige.
En order som vi mottar packas nästkommande arbetsdag. Vi står för transportrisken, dvs. risken för att varan skulle komma bort eller skadas under transporten från oss till dig. Om din leverans, mot förmodan, inte kan levereras inom 30 dagar från det att du gör din beställning har du som kund hos oss full rätt att häva köpet om du inte godtar förslag på ny leveranstid. Återbetalning av orderbeloppet sker snarast möjligt men senast inom 30 dagar från det att vi tog emot ditt meddelande om hävning.
Du har som kund rätt att byta en vara om du inte är nöjd med den. Enligt distans- och hemförsäljningslagen har du som konsument, rätt att inom 14 dagar byta eller returnera varor. Detta gäller från den dagen du tar emot varan/varorna.
Om du upptäcker ett fel på en vara du beställt är det viktigt att du kontaktar oss snarast eller via mejl på info@eco-chic.se och berättar vad som är fel på varan.
-
Reklamationer
Om du upptäcker ett fel på en vara du beställt är det viktigt att du kontaktar oss snarast eller via mejl på info@eco-chic.se och berättar vad som är fel på varan. Vi kommer inte att behandla någon reklamation utan att du har tagit kontakt med oss innan varan återsänds.
Vi finns tillgängliga per mejl eller chatt, vardagar kl. 09.00 - 16.00. -
Returer
Enligt lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler har du som konsument rätt att inom 14 dagar byta eller returnera varor.
Detta gäller från den dagen du tar emot varan/varorna. Du får givetvis packa upp varan/varorna men gör detta varsamt. Det är viktigt att du tänker på att varan/varorna hålls i väsentligt oförändrat skick om du vill returnera denna/dessa. Tänk på att spara alla etiketter och originalförpackningar för det fall en retur skulle bli aktuell.
Om du vill byta en vara mot en annan ber vi dig kontakta oss så snart du kan så att vi får möjlighet att reservera den nya varan.Du når oss via mejl på info@eco-chic.se, vardagar kl. 09.00 - 16.00. Om du inte kontaktar oss och reserverar den nya varan så finns det risk att den kan ta slut. För att göra handläggandet vid ett eventuellt byte så smidigt som möjligt se till att du alltid uppger ordernummer och artikelnummer.
Observera att du är ansvarig för returfraktkostnaden för de varor du returnerar och det är du som står för transportrisken, dvs. risken för att varan skulle komma bort eller skadas under transporten från dig till oss. När vi mottagit din retur skickar vi snarast utbytesvaran/-varorna till dig. Skulle den nya varan ha ett högre pris än den/de du returnerade så betalar du skillnaden genom postförskott när du hämtar ditt nya paket. Om den nya varan är billigare så betalar vi tillbaka mellanskillnaden till det bankkonto som du angett i samband med din retur. Det kan tyvärr inträffa att varor som du beställt inte kan levereras. Skulle detta inträffa så stryks dessa specifika varor från din order och resterande skickas.